Campanii de reciclare si initiative demne de lauda

Campanii-de-reciclare-si-initiative-demne-de-lauda

Pentru ca am vorbit des in ultimul timp despre ambalaje si deseuri, e timpul sa ne uitam si la actiuni concrete si sa le aplaudam – probabil stiti deja ca frecvent desfasuram campanii de identificare a initiativelor de mediu in diferite domenii si vi le aducem in atentie. Iata asadar cateva campanii de reciclare si obiectivele lor demne de lauda!

-> O noua editie a campaniei Romania Recicleaza, programul national de colectare a deseurilor de echipamente electrice si electronice (DEEE) si baterii si acumulatori uzati (DBA).

Colectarea deseurilor se realizeaza in cadrul punctelor fixe stabilite pentru fiecare localitate in parte sau direct de la domiciliul participantilor, in baza unei solicitari efectuate la numarul de call center 031.827.0000. Calendarul actiunilor de colectare si regulamentul campaniei care prevede modul de recompensare al cetatenilor care predau deseuri electrice si baterii uzate sunt disponibile pe pagina www.romania-recicleaza.ro.

-> Doar 1% din textilele se recicleaza la nivel global.

13 tone de obiecte vestimentare si incaltaminte au fost colectate, in ultimele cinci luni, in containerele special amenajate din parcarile hipermarketurilor Auchan, prezente momentan in opt orase.

“Scopul nostru este acela de a diminua poluarea cu emisii de gaze cu efect de sera prin reducerea, refolosirea si reciclarea obiectelor vestimentare. Pana in prezent, clientii au fost deschisi catre initiativa noastra si speram ca numarul celor care se vor alatura in demersul nostru pentru un viitor mai sustenabil va creste.”, a declarat Corina Dospinoiu, Responsabil CSR Auchan Retail Romania.

-> 75% din mastile folosite, precum si alte deseuri legate de pandemia de coronavirus, vor ajunge in gropi de gunoi sau in apele marilor.

In 2020, cantitatea de masti de protectie folosite in lume a crescut de 207 ori fata de 2019.

Mastile de unica folosinta pot fi colectate, eliminate si valorificate energetic, in cadrul unui proiect pilot de mediu, initiat de organizatia neguvernamentala “Orasul Meu, Culorile Mele”, cu sprijinul Kaufland Romania.

Organizatia “Orasul Meu, Culorile Mele” estimeaza ca aproximativ 1 milion de masti pot fi colectate anul acesta in cadrul campaniei.

«Arunca in siguranta» este un proiect prin care ne putem asigura ca aceste masti sunt colectate si eliminate corect din mediu, procesul avand riscuri minime pentru cei implicati in proces, datorita masurilor de siguranta luate, prevenind astfel extinderea pandemiei”, explica dr. Mihail Pautov, medic si ambasador al proiectului “Arunca in siguranta”.

-> Shopping City Satu Mare lanseaza campania „Natura unui MULTUMESC”, prima initiativa de colectare selectiva a centrului comercial

„Natura unui MULTUMESC” este o campanie de constientizare si educare adresata atat clientilor, cat si reprezentantilor din centrul comercial, si sustine comportamentul responsabil fata de mediul inconjurator. In calitate de promotor al initiativelor pentru protectia mediului, Shopping City Satu Mare incurajeaza publicul sa adopte un stil de viata prietenos cu natura, punand la dispozitie cadrul optim pentru colectarea diferentiata a deseurilor.

-> Volkswagen a deschis o fabrica pentru reciclarea bateriilor masinilor electrice

Volkswagen a deschis recent o fabrica in Salzgitter, Germania, unde bateriile – aflate la finalul vietii – vor fi descarcate complet, dezmembrate, iar componentele vor fi macinate individual si uscate. Prin acest proces, compania auto spera sa recupereze materiile prime necesare pentru productia de baterii noi, precum cupru, aluminiu, litiu, mangan, cobalt si grafit.

„Din cercetari stim ca materiile prime din bateriile reciclate sunt la fel de eficiente ca cele noi”, a declarat Mark Möller, seful departamentului de dezvoltare tehnica si E-mobilitate. „In viitor, speram sa sprijinim productia de baterii cu materialele pe care le recuperam. Tinand cont de faptul ca cererea pentru baterii si, respectiv, de materii brute vor creste dramatic, putem sa beneficiem de fiecare gram de material reciclat.”

-> Harta Reciclarii, un proiect al ONG-ului ViitorPlus, pune gratuit la dispozitia profesorilor materiale educationale pentru lectii interactive despre colectarea separata si reciclare.

Platforma Harta Reciclarii este un proiect al Asociatiei ViitorPlus, dezvoltat in parteneriat cu compania Coca-Cola HBC Romania, el fiind inclus in campania de educatie pentru colectare selectiva Dupa Noi, strangem tot noi.

O atitudine responsabila fata de mediu se invata inca din scoala, pentru a forma un comportament responsabil pentru viitorii adulti”, au subliniat cei de la ONG-ul ViitorPlus.

-> Sephora Romania introduce programul de reciclare pentru ambalajele de cosmetice

Retailerul introduce in Romania programul de reciclare Good For Recycling prin intermediul caruia oricine poate aduce in magazinele companiei ambalaje de produse cometice de la orice producator pentru a fi complet reciclate sau recuperate. Fiecare ambalaj este sortat si procesat conform compozitiei sale, pentru a fi complet reciclat sau recuperat.

Materialele precum sticla sau plasticul aferent produselor de parfumurie, ingrijire si machiaj vor deveni materiale secundare pentru a putea fi utilizate in produse noi sau in productia de ambalaje. In ceea ce priveste materialele complexe cu diverse componente, acestea vor fi destinate productiei de energie.

Concluzie:

  • Conform unui studiu al Reveal Marketing Research 74% dintre romani sunt dorinici sa recicleze
  • Doar 21% dintre Mileniali recicleaza
  • Doar 4% dintre romani considera ca reciclarea e un proces anevoios.
  • Doar 1% dintre romani nu cred in beneficiul reciclarii.
  • 24% dintre romani declara ca absenta centrelor de depozitare sau a spatiilor speciale din apropierea locuintei reprezinta cel mai mare obstacol in a colecta selectiv deseurile

Romania nu are o industrie a reciclarii performanta, iar tara noastra nu este pregatita sa faca fata cerintelor europene privind interzicerea plasticului de unica folosinta, a declarat ministrul Mediului Tanczos Barna in conferinta Green Report „Directiva Single Use Plastic. Impact si implementare la nivel national”.

Ne bucuram sa fim alaturi de companii, in lupta pentru educatie si o responsabilitate mai mare fata de mediu si aplaudam toate initiativele care ajuta in acest sens. Vom continua sa vi le aducem in prin plan de fiecare data si va multumim pentru sustinere. #pasimiciefectemari