Green Environment Support - Certificata ISO 9001:2015 si 14001:2015

Intrebari Frecvente

Cele mai frecvente 10 intrebari in legatura cu obligatiile de mediu

Conform legii 211/2011, fiecare companie din Romania, indiferent de domeniul de activitate, are obligatia sa tina evidenta si sa raporteze catre autoritatile de mediu toate cantitatile de deseuri generate la punctul de lucru, fie ca este vorba de deseuri menajere, deseuri selective (plastic, hartie, sticla etc.), fie de deseuri periculoase (ulei uzat mineral, substante chimice periculoase). Lipsa acestor evidente si raportari este sanctionata potrivit legii cu amenzi ce pornesc de la 15.000 lei.

Incercand zi de zi sa ridicam nivelul de constientizare a responsabilitatilor legate de mediu a agentilor economici, ne-am lovit de urmatoarele intrebari/obiectii din partea clientilor:

Noi nu avem deseuri, intrucat ne desfasuram activitatea intr-un birou. Cu ce poluam noi?

Este adevarat ca dumneavoastra nu poluati asemenea unei fabrici, avand in vedere ca generati cantitati de deseuri mult mai mici, dar, conform legii 211/2011, fiecare companie din Romania are obligatia de a intocmi evidente si de a raporta catre autoritatile de mediu, chiar daca acestea nu sunt la fel de complexe precum cele intocmite de o fabrica. Evidenta gestiunii deseurilor trebuie tinuta de catre orice companie din Romania, indiferent de tipurile si cantitatile de deseuri generate.

Avem autorizatie de mediu, mai trebuie sa facem ceva?

Da. Ne bucura faptul ca aveti autorizatie de mediu, intrucat aceasta reglementeaza activitatea pe care o desfasurati. Detinand acest act, eliminati riscul de a primi amenzi cumulate de pana la 1 miliard de lei, dar si suspendarea activitatii pana la obtinerea autorizatiei de mediu.

In aceasta autorizatie sunt mentionate obligatiile pe care societatea dumneavoastra le are in vederea protejarii mediului. Aceste obligatii trebuie respectate intocmai, atat in ceea ce priveste gestiunea deseurilor generate, cat si evidentele si raportarile care trebuie intocmite cu o anumita frecventa si depuse catre autoritati.

Avem deja contract cu colectorii, nu sunteti colectori?

Nu, colectorii sunt cei care va ridica deseurile, iar in schimb va ofera formularele de incarcare descarcare (Anexa 3), in care sunt evidentiate atat tipurile, cat si cantitatile de deseuri predate catre acestia. Noi suntem o societate de consultanta care va ajuta pe dumneavoastra sa respectati legislatia in vigoare, mai exact identificam toate tipurile de deseuri generate, facem raportarile catre ANPM in format scris si online in SIM (Sistemul Integrat de Mediu), respectam intocmai Autorizatia de mediu existenta, intocmim si revizuim declaratiile catre Administratia Fondului pentru Mediu etc. Aceste raportari trebuie respectate intocmai pentru a nu fi pasibil sa primiti sanctiuni.

Suntem o companie importatoare si ne tinem evidenta gestiunii deseurilor, ar mai fi ceva?

Da, ne bucura faptul ca faceti raportarile catre ANPM, dar, avand in vedere faptul ca aveti importuri, trebuie intocmite lunar si raportarile catre AFM (Administratia Fondului pentru Mediu), raportari care cuprind atat tipurile de ambalaje introduse de societatea dumneavoastra pe piata romaneasca (carton, folie plastic, paleti etc.), cat si cantitatile exacte pe fiecare tip de ambalaj. Aceste raportari se fac, de asemenea, si de catre producatorii locali care introduc produse ambalate pe piata nationala.

Noi facem toate raportarile cu un angajat intern atat catre ANPM, cat si catre AFM, catre care platim anual pentru ambalajele puse in piata. Cu ce ne puteti ajuta dumneavoastra?

Daca externalizati aceste servicii catre Green Environment Support, aveti de castigat urmatoarele:

  • in primul rand, ne asumam prin contract responsabilitatea serviciilor prestate, mai exact, daca nu am facut un serviciu corect, iar societatea dumneavoastra primeste o amenda din aceasta cauza, noi vom plati acea amenda;
  • reduceti costurile cu personalul – angajatul intern (salariu, taxe stat, cursuri pregatire, costuri logistice, administrative, concedii, demisii etc.). Aceste costuri sunt incomparabil mai mari fata de un cost lunar platit catre o firma de consultanta;
  • specialistii firmei de consultanta pot optimiza costurile companiei, cautand cele mai bune si fiabile solutii pentru valorificarea deseurilor de productie si ambalaje. De asemenea, pot scadea costurile catre Administratia Fondului pentru Mediu, gasind operatori economici autorizati (OTR-uri – Organizatii Transfer Responsabilitate – sau colectori autorizati) pentru atingerea tintei de reciclare de 60%;
  • avand in vedere ca gestionam in prezent peste 400 de clienti activi din toate domeniile de activitate, stim exact ce trebuie facut in functie de domeniul de activitate si de particularitatile fiecaruia, astfel incat sa respectam legislatia in vigoare;
  • daca vorbim despre cei peste 5 ani de experienta in domeniu, am trecut prin multe controale ale firmelor din portofoliul nostru, astfel ca stapanim foarte bine informatiile solicitate de autoritati.

Noi suntem restaurant si ne tinem evidenta gestiunii deseurilor, asta ar fi tot, nu?

Nu, in cazul in care aveti ambalaje personalizate (cutii pentru pizza, caserole etc.), acestea trebuie  declarate lunar catre AFM.

De ce am semna cu dumneavoastra? Avem deja responsabil de mediu intern.

In primul rand, trebuie sa va asigurati ca responsabilul de mediu al dumneavoastra intern este acreditat conform legii 211/2011, in caz contrar sunteti pasibil de amenda. In al doilea rand, noi preluam responsabilitatea pentru toate aspectele de mediu si ne asumam orice eventuale erori (nu au fost cazuri pana acum), avand incheiata si o asigurare de raspundere civila pentru erori si omisiuni decurgand din activitatea profesionala, cu Allianz. In al treilea rand, va garantam ca echipa noastra de ingineri este mereu la curent cu cele mai recente modificari legislative, astfel ca toti clientii din portofoliul nostru sunt “la zi” cu aceste modificari. Desi ar mai fi multe altele, consideram ca acestea ar fi printre cele mai importante.

Dar dumneavoastra ce faceti pentru mediu?

Green Environment Support incearca sa creeze un mediu de afaceri verde prin serviciile de mediu oferite, prin initiativa de informare a cat mai multor companii cu privire la responsabilitatile acestora catre autoritatile competente si, nu in ultimul rand, prin campanii derulate in scoli  pentru a indemna generatia de maine sa ocroteasca mediul inconjurator si a le explica cum pot face acest lucru.

Eu ce castig prin colaborarea cu voi?

Castigati timp pentru afacerea dumneavoastra, care stim cu totii ca este cel mai important, va reduceti semnificativ costurile atat in raport cu autoritatile de mediu, cat si cu personalul propriu si va asigurati prin contractul cu noi ca evitati amenzile foarte mari. Deloc de neglijat este si aspectul ca protejati mediul inconjurator.

Noi predam deseurile catre centrul comercial in care ne desfasuram activitatea, mai avem nevoie de contract pentru colectarea selectiva a deseurilor?

Daca in contractul de inchiriere a spatiului este stipulat ca centrul comercial va preia selectiv deseurile generate de punctul de lucru, nu mai aveti nevoie de contract cu colectorii, dar aveti nevoie de dovada scriptica a tipurilor si cantitatilor de deseuri predate catre centrul comercial, pentru a va putea intocmi “Evidenta gestiunii deseurilor”.

Aceste 10 intrebari si raspunsurile lor sunt rezultate din peste 300 de discutii cu clientii nostri si speram sa va fie de folos in activitatea dumneavoasta.

Green Environment Support ofera o gama diversificata de servicii adaptate nevoilor fiecarui client, de la consultanta, intocmire acte de reglementare, audit de conformare, pana la preluarea responsabilitatii privind raportarile catre autoritati. Nu ezitati sa ne contactati pentru a va raspunde la toate intrebarile si a va ajuta sa identificati obligatiile pe care le aveti fata de autoritatile de mediu, in cadrul unei sesiuni de consultanta gratuita.

Ai alte intrebari? Contacteaza-ne acum!