Un partener de afaceri ce va impartaseste viziunea si valorile
Fie ca sunteti o persoana fizica, intreprindere mica sau o companie multinationala credem ca este necesar sa aveti un partener de afaceri ce va impartaseste viziunea si valorile. Identificarea si respectarea principiilor care stau la baza unei companii reprezinta punctul de pornire in “croirea” in mod personalizat a pachetului de servicii de mediu oferite de catre Green Environment Support.
Colaborarea cu o firma specializata in servicii de mediu reprezinta o actiune strategica eficienta, ce comporta un mare avantaj economic tocmai prin asigurarea asumarii si respectarii responsabilitatilor si obligatiilor impuse de normele legislative de mediu.
Complexitatea legislatiei de mediu impune o cunoastere completa si o interpretare specializata si eficienta a actelor ce o alcatuiesc. Prin aceasta dezvoltare legislativa continua, rolul societatilor de mediu autorizate s-a transformat din potential colaborator intr-o necesitate vitala afacerii.
Serviciile de consultanta Green Environment Support va ajuta sa intelegeti legislatia de mediu, sa indepliniti cerintele acesteia oricare ar fi domeniul de activitate si sa creati un mediu de lucru sigur si prosper in cadrul societatii dumneavoastra.
In functie de complexitatea activitatii si codurile CAEN, Green Environment Support va pune la dispozitie servicii de consultanta de mediu privind obligatia legala de intocmire a unei autorizatii de mediu, parcurgand toate demersurile necesare pentru obtinerea acesteia, conform termenelor legale specifice.
specialistii Green Environment Support se asigura ca beneficiati de informatii corecte si actualizate
De la elaborarea documentatiei necesare obtinerii avizelor de mediu pana la studii de evaluare a impactului asupra mediului, specialistii nostri va ajuta sa evitati situatiile in care se pot aplica amenzi conform OUG 195/2005 privind protectia mediului, pornind de la 5.000 lei pana la la 10.000 lei pentru persoane fizice, si de la 30.000 lei la 60.000 lei, pentru persoane juridice.
Pachet de servicii de mediu personalizat
Parcurgerea tuturor demersurilor necesare pentru obtinerea autorizatiei de mediu
Intelegerea si respectarea corecta a legislatiei de mediu
Beneficiati de informatii corecte si actualizate pentru evitarea amenzilor
De ce o firma de consultanta de mediu?
Orice firma din Romania se poate confrunta la un moment dat cu urmatoarea dilema: sa lucreze sau nu cu o firma care ofera servicii de consultanta de mediu? Care sunt avantajele unei astfel de colaborari? (A se citi si Externalizare vs internalizare.)
Obligatia legala
Daca analizam legislatia existenta, conform OUG 195/2005 orice activitate economica care are un impact asupra mediului inconjurator are obligatia legala de a-si infiinta un departament specializat in protectia mediului care are urmatoarele roluri:
- sa evalueze impactul de mediu produs de companie si sa actioneze pentru reducerea sau chiar eliminarea lui, respectand legislatia in vigoare
- sa intocmeasca documentatia pentru obtinerea actelor de reglementare (aviz, acord, autorizatie/autorizatie integrata de mediu, autorizatie de gospodarire a apelor, acord de preluare ape uzate)
- sa realizeze evidentele specifice (substante chimice si periculoase, ulei uzat, anvelope, baterii si acumulatori, emisii, echipamente electrice si electronice, etc) si sa transmita raportarile necesare catre Agentia pentru Protectia Mediului si catre Administratia Fondului pentru Mediu lunar, semestrial, anual
- sa realizeze si sa implementeze planuri pentru reducerea deseurilor generate, reducerea poluarii, reducerea consumului de resurse si energie
- sa monitorizeze factorii de mediu (apa, aer, sol, subsol, zgomot si vibratii) si sa tina evidenta acestor monitorizari
- sa elaboreze Registrul cu substantele chimice si periculoase
- sa participe in cadrul verificarilor/controalelor efectuate de catre autoritatile competente in domeniu (Agentia pentru Protectia Mediului, Garda de Mediu, Politia Locala, Administratia Fondului pentru Mediu)
- sa participe in cadrul auditurilor interne/externe in vederea certificarii ISO
- sa respecte prevederile actelor de reglementare detinute
Conform OUG 92/2021 – Art. 22 – este obligatoriu ca orice agent economic (indiferent de cantitatea de deseuri pe care o produce) sa desemneze o persoana din randul angajatilor proprii care sa urmareasca si sa asigure indeplinirea obligatiilor prevazute de prezenta lege sau sa delege aceasta obligatie unei terte persoane (adica unei firme de Consultanta de mediu).
Rolul unui Responsabil cu Gestiunea Deseurilor sau a firmei de consultanta este:
- de a identifica si codifica toate deseurile produse de catre societate
- de a intocmi si pastra evidenta deseurilor produse de catre societate
- de a raporta catre APM evidenta anuala a gestiunii deseurilor, atat in format hartie cat si online in SIM
- de a gestiona deseurile speciale: uleiuri uzate, DEEE-uri (deseuri de echipamente electrice si electronice, baterii), anvelope, ambalaje contaminate
- de a realiza gestiunea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje si de a le transmite catre Administraria Fondului de Mediu si APM
- de a completa documentele de transport pentru toate deseurile livrate catre societati autorizate, Anexa 2 din HG 1061/2008- pentru deseurile periculoase si Anexa 3 din HG 1061/2008
- de a urmari trasabilitatea deseurilor pana la destinatia finala (valorificare finala sau eliminare finala)
- sa se asigure ca deseurile sa fie predate doar societatilor autorizate pentru preluare deseuri
- sa se asigure ca exista o caracterizare a tuturor deseurilor produse de societate
- sa obtina de la APM si IGSU aprobarea pentru transportul deseurilor periculoase ce depaseste 1000 kg/an
- sa urmareasca sa nu depaseasca cantitatile de deseuri specificate in autorizatia de mediu
Din cele enumerate mai sus, deducem o responsabilitate foarte mare care revine Responsabilului cu gestiunea deseurilor. In piata intalnim urmatoarele situatii:
- la unele societati Responsabilul cu Gestiunea deseurilor este unul dintre angajati care a preluat aceste atributiuni in paralel cu cele deja existente (ex. Contabilul firmei)
- la societatile mai mari, datorita numarului mare de responsabilitati de mediu, exista cel putin o persoana angajata special pentru a se ocupa de aceste aspecte
- unele societati au externalizat aceste servicii catre o firma de consultanta
Ce face o firma in situatia in care primeste o amenda din partea autoritatilor, deoarece a omis anumite aspecte pe partea de mediu sau a gresit in necunostinta de cauza, nu a stiut de ultimele modificari ale legislatiei in domeniu etc? Cine va plati amenda care este destul de costisitoare?
In acest caz, avantajul unei firme de consultanta este ca isi asuma prin contract responsabilitatea pe partea de mediu, mai exact isi asuma ceea ce face si va plati aceasta amenda, in cazul in care, se dovedeste ca a gresit din motive imputabile ei. Mai mult decat atat, probabilitatea ca o firma de consultanta, cu mai multi ingineri cu experienta, sa greseasca este mult mai mica decat in situatia unei persoane care face in paralel aceasta activitate cu responsabilitatile de zi cu zi.
Prin urmare orice firma care si-a externalizat prin contract serviciile catre o firma de consultanta de mediu, nu va plati niciodata amenzi pentru serviciile externalizate, luandu-i-se astfel de pe umeri povara problemelor de mediu si focusandu-se pe propriul business (principiul de functionare a firmei Green Environment Support).
Se reduc foarte multe costuri
Prin colaborarea cu o firma de consultanta de mediu cu experienta se reduc foarte multe costuri si anume:
- costurile cu personalul: costul unui angajat (salariu, taxe la stat, cursuri de pregatire, costuri logistice, administrative, concedii, demisii etc) este incomparabil mai mare comparativ cu un cost lunar platit catre firma de consultanta;
- specialistii firmei de consultanta pot scadea foarte mult costurile companiei pe parte de protectia mediului, cautand cele mai bune solutii pentru reciclarea/valorificarea deseurilor rezultate din activitatea proprie si a responsabilitatilor de plata catre AFM pentru ambalajele puse pe piata.
O companie cu experienta
Cat conteaza experienta unei societati de consultanta, in special experienta societatii noastre?
Daca vorbim de experienta angajatilor, in special a inginerilor, este de luat in calcul faptul ca avem in momentul de fata peste 10 consultanti de mediu dintre care 7 ingineri cu experienta care participa activ la rezolvarea oricarei situatii cu care ne confruntam. Mai mult decat atat, orice lucru nou aparut este dezbatut in echipa, astfel incat fiecare inginer sa fie la zi cu toate modificarile legislative.
Avantajul portofoliului de clienti este un alt aspect important. Avem peste 400 de clienti din toate domeniile de activitate si stim exact ce trebuie facut in functie de domeniul si particularitatile fiecaruia.
In cei peste 6 ani de experienta, am trecut prin multe controale ale firmelor din portofoliul nostru, putand astfel afirma ca stapanim foarte bine informatiile solicitate de autoritati.