Green Environment Support - Certificata ISO 9001:2015 si 14001:2015

Consultanta de mediu

Consultanta-mediu

Fie ca sunteti o persoana fizica, intreprindere mica sau una care functioneaza in sectorul corporatist, credem ca este necesar sa aveti un partener de afaceri ce va impartaseste viziunea asupra succesului. Identificarea si respectarea acestor detalii reprezinta punctul de pornire in “croirea” in mod personalizat a pachetului de servicii de mediu.

Colaborarea cu o firma specializata in servicii de mediu reprezinta o actiune strategica eficienta, ce comporta un mare avantaj ecomonic tocmai prin asigurarea asumarii si respectarii responsabilitatilor si obligatiilor impuse de normele legislative de mediu.

Complexitatea crescanda a legislatiei de mediu impune o navigare calificata si eficienta a actelor ce o alcatuiesc, lucru care a transformat felul in care ne raportam la aceasta, cu precadere in calitate de persoana juridica. Prin aceasta dezvoltare legislativa, rolul societatilor de mediu autorizate pe care il au in buna functionarea a activitatii economice s-a transformat din potential colaborator intr-o necesitate vitala afacerii, precum cel al unui contabil.

Serviciile de consultanta Green Environment Support  va ajuta sa intelegeti legislatia de mediu din ce in ce mai complexa si solicitanta, sa indepliniti cerintele acesteia oricare ar fi domeniul de activitate si sa creati un mediu de lucru intern sigur si prosper.

Asadar, in functie de complexitatea activitatii economice si codurile CAEN insusite, Green Environment Support va pune la dispozitie servicii de consultanta de mediu privind obligatia legala de intocmire a unei autorizatii de mediu, parcurgand toate demersurile necesare pentru obtinerea acesteia, conform termenelor legale specifice.

De la elaborarea documentatiei necesare obtinerii avizelor de mediu pana la studii de evaluare a impactului asupra mediului, specialistii Green Environment Support se asigura ca beneficiati de informatii corecte si actualizate, ajutandu-va astfel sa evitati situatiile in care se pot aplica amenzi conform OUG 195/2005 privind protectia mediului, pornind de la 5.000 lei pana la la 10.000 lei pentru persoane fizice, si de la 30.000 lei la 60.000 lei, pentru persoane juridice.

De ce o firma de consultanta de mediu?

Orice firma din Romania se poate confrunta la un moment dat cu urmatoarea problema: pe partea de mediu, sa lucreze sau nu cu o firma care ofera servicii de consultanta de mediu? Care sunt avantajele unei astfel de colaborari? A se citi si Externalizare vs internalizare.

1. Daca analizam legislatia existenta, conform OUG 195/2005 orice activitate economica care are un impact asupra mediului inconjurator are obligatia legala de a-si infiinta un departament specializat in protectia mediului care are urmatoarele roluri:

  • sa evalueze impactul de mediu produs de companie si de a actiona pentru reducerea sau chiar eliminarea lui, respectand legislatia in vigoare
  • sa intocmeasca documentatia pentru obtinerea actelor de reglementare (aviz, acord, autorizatie/autorizatie integrata de mediu, autorizatie de gospodarirea apelor, acord de preluare ape uzate)
  • sa realizeze evidentele specifice (substante chimice si periculoase, ulei uzat, anvelope, baterii si acumulatori, emisii, echipamente electrice si electronice, etc) si sa transmita raportarile necesare catre Agentia pentru Protectia Mediului si catre Administratia Fondului pentru Mediu lunar, semestrial, anual
  • sa realizeze si sa implementeze planuri pentru reducerea deseurilor generate, reducerea poluarii, reducerea consumului de resurse si energie
  • sa monitorizeze factorii de mediu (apa, aer, sol, subsol, zgomot si vibratii) si sa tina evidenta acestor monitorizari
  • sa elaboreze Registrul cu substantele chimice si periculoase
  • sa participe in cadrul verificarilor/controalelor efectuate de catre autoritatile competente in domeniu (Agentia pentru Protectia Mediului, Garda de Mediu, Politia Locala, Administratia Fondului pentru Mediu)
  • sa participe in cadrul auditurilor interne/externe in vederea certificarii ISO
  • sa respecte prevederile actelor de reglementare detinute

Conform Legii 211/2011 – Art. 22 – este obligatoriu ca orice agent economic (indiferent de cantitatea de deseuri pe care o produce) sa desemneze o persoana din randul angajatilor proprii care sa urmareasca si sa asigure indeplinirea obligatiilor prevazute de prezenta lege sau sa delege aceasta obligatie unei terte persoane (adica unei firme de Consultanta de mediu).
Rolul unui Responsabil cu Gestiunea Deseurilor sau a firmei de consultanta este:

  • de a identifica si codifica toate deseurile produse de catre societate
  • de a intocmi si pastra evidenta deseurilor produse de catre societate
  • de a raporta catre APM evidenta anuala a gestiunii deseurilor, atat in format hartie cat si online in SIM
  • de a gestiona deseurile speciale: uleiuri uzate, DEEE-uri (deseuri de echipamente electrice si electronice, baterii), anvelope, ambalaje contaminate
  • de a realiza gestiunea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje si transmiterea lor catre Administraria Fondului de Mediu si APM
  • de a completa documentele de transport pentru toate deseurile livrate la societati autorizate, Anexa 2 din HG 1061/2008- pentru deseurile periculoase si Anexa 3 din HG 1061/2008
  • de a urmarii trasabilitatea deseurilor pana la destinatia finala (valorificare finala sau eliminare finala)
  • sa se asigure ca deseurile sa fie predate doar societatilor autorizate pentru preluare deseuri
  • sa se asigure ca exista o caracterizare a tuturor deseurilor produse de societate
  • sa obtina de la APM si IGSU aprobarea pentru transportul deseurilor periculoase ce depaseste 1000 kg/an
  • sa urmareasca sa nu depaseasca cantitatile de deseuri specificate in autorizatia de mediu

Din cele enumerate mai sus, deducem o responsabilitate foarte mare care pica pe umerii Responsabilului cu Gestiunea deseurilor. In piata intalnim urmatoarele situatii:

  • la unele societati Responsabilul cu Gestiunea deseurilor este unul dintre angajati care a preluat aceste atributiuni in paralel cu alte atributiuni (ex. Contabilul firmei)
  • la societatile mai mari, datorita numarului mare de responsabilitati de mediu, exista cel putin o persoana angajata special pentru a se ocupa de aceste aspecte
  • unele societati au externalizate aceste servicii catre o firma de consultanta

Ce face o firma in situatia in care primeste o amenda din partea autoritatilor, deoarece a omis anumite aspecte pe partea de mediu sau a gresit in necunostinta de cauza, nu a stiut de ultimele modificari ale legislatiei in domeniu etc? In acest caz cine va plati amenda – destul de costisitoare?

In acest caz, avantajul unei firme de consultanta este ca isi asuma prin contract responsabilitatea pe partea de mediu, mai exact isi asuma ceea ce face si va plati aceasta amenda, in cazul in care, se dovedeste ca a gresit din motive imputabile ei. Mai mult decat atat, probabilitatea ca o firma de consultanta, cu mai multi ingineri cu experienta, sa greseasca este mult mai mica decat in situatia unei persoane care face in paralel aceasta activitate.

Prin urmare orice firma care si-a externalizat prin contract serviciile catre o firma de consultanta de mediu, nu va plati niciodata amenzi pentru serviciile externalizate, luandu-i-se astfel de pe umeri povara problemelor de mediu si focusandu-se pe propriul business (principiul de functionare a firmei Green Environment Support).

2. Prin colaborarea cu o firma de consultanta de mediu cu experienta se reduc foarte multe costuri si anume:

  • costurile cu personalul: costul unui angajat (salariu, taxe stat, cursuri pregatire, costuri logistice, administrative, concedii, demisii etc) este incomparabil mai mare compartiv cu un cost lunar platit catre firma de consultanta
  • specialistii firmei de consultanta pot scadea foarte mult costurile companiei pe parte de protectia mediului, cautand cele mai bune solutii pentru reciclarea/valorificarea deseurilor rezultate din activitatea proprie si a responsabilitatilor de plata catre AFM pentru ambalajele puse pe piata

3. Cat conteaza experienta unei societati de consultanta, in special experienta societatii noastre?

Daca vorbim de experienta angajatilor, in special a inginerilor, de luat in calcul ca avem in momentul de fata peste 15 consultanti de mediu dintre care 9 ingineri cu experienta (Bucuresti, Timisoara, Iasi) care participa activ la rezolvarea oricarei situatii cu care ne confruntam. Mai mult decat atat, orice lucru nou aparut este comunicat in grup, astfel incat fiecare inginer sa fie la zi cu orice modificare legislativa.

Daca vorbim de avantajul portofoliului de clienti, peste 400 de clienti din toate domeniile de activitate, stim exact ce trebuie facut in functie de domeniul si particularitatile fiecaruia.

Daca vorbim despre experienta societatii noastre, peste 5 ani de experienta, am trecut prin multe controale ale firmelor din portofoliul nostru, putand astfel afirma ca stapanim foarte bine informatiile solicitate de autoritati.

Pentru orice neclaritate privind problemele de mediu (sfaturi, sugestii), va rugam sa ne contactati +40 37GOGREEN sau contact@solutiidemediu.ro. Ne dorim sa va venim in ajutor, adaugand valoare business-ului!